EXCEL'DE TOPLAM VE ORTALAMA NASIL YAPILIR?



TOPLAM
Resimde de görüldüğü gibi
  • hangihücreye toplamı yazmak istiyorsanız öce o hücreye tıklayın
  • Sonra o hücreye = işareti koyun "=" çok önemli bir unsurdur o yüzden unutmayı.
  • sonra hangi gücreleri toplayacaksanız resimden yola çıkarak "B2" ye tıklayıp + yazın, "B3" e tıklayıp + yazın, "B4" e tıklayıp enter tuşuna basın işlem gerçekleşmiş olacak
  • Başka bir yolla Toplamak istediğiniz hücrelerin hepsini seçin ve sağ üstteki "otomatik toplama" tıklayın oradan dan" toplam"a tıklayın kolayca toplayacaktır.
  • Bu arada çarpma işlemi de aynı şekilde yapılmalı çıkarma işlemi hepsi aynı şekilde yapılamlıdır.
ORTALAMA ALMA

















Resimde de gördüğünüz üzere:

  • Yine işleme bir "=" ile balıyorsunuz ortalmayı almak istediğiniz hüzreye tıklayın ve "=" koyun
  • ve parantez açın 
  • Parantezin içine hangi hücrelerin ortalamasını almak istiyorsanız ona tıklayıp  aralarına artı koyun.
  • parantesi kapatıp kaçtane hücre topladıysanız bölü yazıp bölüm sembolünden sora o sayıyı yazın ve enter e tıklayın
Yine kolay yolu olarak ortalamasını istediğiniz hücrelri seçin ve sağ üstteki otomatik toplamdan "ortalama" ya tıklamanız yeterli olacaktır bu daha pratik bir yoldur.


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Excel'le ilgili sorular

WORD'DE CİSİMLERİ GRUPLANDIRMA

EXCEL'DE EĞER FORMÜLLERİ