EXCEL'DE TOPLAM VE ORTALAMA NASIL YAPILIR?
TOPLAM
Resimde de görüldüğü gibi
- hangihücreye toplamı yazmak istiyorsanız öce o hücreye tıklayın
- Sonra o hücreye = işareti koyun "=" çok önemli bir unsurdur o yüzden unutmayı.
- sonra hangi gücreleri toplayacaksanız resimden yola çıkarak "B2" ye tıklayıp + yazın, "B3" e tıklayıp + yazın, "B4" e tıklayıp enter tuşuna basın işlem gerçekleşmiş olacak
- Başka bir yolla Toplamak istediğiniz hücrelerin hepsini seçin ve sağ üstteki "otomatik toplama" tıklayın oradan dan" toplam"a tıklayın kolayca toplayacaktır.
- Bu arada çarpma işlemi de aynı şekilde yapılmalı çıkarma işlemi hepsi aynı şekilde yapılamlıdır.
ORTALAMA ALMA
Resimde de gördüğünüz üzere:
- Yine işleme bir "=" ile balıyorsunuz ortalmayı almak istediğiniz hüzreye tıklayın ve "=" koyun
- ve parantez açın
- Parantezin içine hangi hücrelerin ortalamasını almak istiyorsanız ona tıklayıp aralarına artı koyun.
- parantesi kapatıp kaçtane hücre topladıysanız bölü yazıp bölüm sembolünden sora o sayıyı yazın ve enter e tıklayın
Yine kolay yolu olarak ortalamasını istediğiniz hücrelri seçin ve sağ üstteki otomatik toplamdan "ortalama" ya tıklamanız yeterli olacaktır bu daha pratik bir yoldur.
Yorumlar
Yorum Gönder